تمیز بودن داخل و بیرون خودرو همواره حس دلپذیری را به راننده، سرنشینان و حتی شهروندان می دهد. راهکار رایج و سنتی شستشوی خودرو در منزل و با وسایل نظافتی دستی می باشد. این روش معمولا وقت زیادی از افراد می گیرد و بعضی از قسمت های خودرو را بطور کامل و عمیق تمیز نمی کند. راهکار جایگزین به مراکز معتبر و شناخته شده کارواش دستی یا کارواش اتوماتیک می باشد. در این بین، مراکز کارواش اتوماتیک که در سال های اخیر رشد یافته اند، مزایای بسیار بیشتری را فراهم کرده اند. کارواش تونلی یکی از مدل های این نوع مراکز شستشوی خودرو می باشد که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح داده می شود.

کارواش تونلی

دستگاه کارواش تونلی، دارای چند بخش مجزا می باشد که هر کدام قسمتی از فرآیند شستشو را انجام می دهند. خودرو نیز از طریق یک کانوایر در طول تونل انتقال داده می شود. بخش های مختلف تونل این دستگاه شامل بخش های برس زنی، پیش شستشو آبکشی، واکس زنی و خشک کردن بدنه است.

ورودی

در ورودی کارواش اتوماتیک تونلی سنسوری قرار گرفته که اجازه ورود ایمن خودرو را به تونل می دهد. سبز شدن این چراغ نشان می دهد که خودرو اجازه ورود به داخل تونل را دارد. با توجه به امکان شستشوی همزمان چند خودرو، این امکان وجود دارد که بعد از اندکی بعد از ورود یک خودرو، خودروی بعدی وارد تونل شود.

پیش شستشو

بخش اول تونل، دارای نازل های پاشش آب است که وظیفه پیش شستشوی خودرو را بر عهده دارند. بر طرف کردن گرد و خاک بدنه و کمک کردن به اثربخشی عمیق تر مواد شوینده در مراحل بعد، ضرورت انجام این مرحله می باشد.

برس زنی

در بخش برس زنی کارواش تونلی ، برس های افقی و عمودی، جرم ها را از سطح بدنه جدا می کنند.

آبکشی

بعد از پاشش آب و مواد شوینده و  برس زنی، نوبت به شستشوی نهایی می رسد.

واکس زنی

واکس محافظ، علاوه بر براق کردن سطح بدنه، موجب می شود که آلودگی ها با احتمال کم تری مجددا جذب گردند.

خشک کن

سیستم خشک کن، در پایان فرآیند شستشو، با دمش جریان هوای گرم، سطح خودرو را خشک می نماید.