امروزه، با گسترش شهر نشینی، استفاده از خودرو های شخصی و عمومی بطور چشم گیری افزایش یافته است. از جمله خدمات مرتبط با خودرو ها، شستشو و تمیز کردن آن ها می باشد. حجم آلودگی و زحمت بالای شستشوی دستی، امروزه افراد را به سمت مراکز کارواش کشانده است. در این بین، دستگاه های کارواش اتوماتیک نسل جدیدی از سیستم های شستشوی خودرو هستند که سرعت و کیفیت فرآیند را چندین برابر نموده اند. کارواش دروازه ای و تونلی مدل های مختلف این دستگاه هستند که هر دو مدل دارای برس ها و نازل های شستشو می باشند اما ساختار آن ها با هم تفاوت دارد.

راه اندازی کارواش دروازه ای

کارواش دروازه ای، دارای یک چارچوب متشکل از نازل های شستشو، برس های افقی و عمودی و در بعضی مدل های دمنده های خشک کن می باشد. برای راه اندازی این دستگاه، مراحل مختلفی باید طی شود.

1- قبل از راه اندازی و احداث کارواش ، باید به دنبال یک سرمایه گذار باشید. سرمایه گذاری در این مجموعه ها به نحوه ارائه خدمات، تجهیزات مد نظر و حجم فعالیت بستگی دارد.

2-پس از تامین سرمایه، باید محلی برای نصب تجهیزات کارواش در نظر گرفته شود. این مکان باید دارای وسعت لازم برای حرکت آسان خودرو ها باشد و ساختار دستگاه به همراه ریل حرکت دهنده آن، به طور مناسب تعبیه گردد. مکان جغرافیایی محل راه اندازی کارواش نیز بایستی پر تردد، در یک خیابان غیر بزرگراهی محلی و ترجیحا با فاصله از رقبای دیگر باشد.

3-مرحله بعدی، احداث فونداسیون مجموعه برای قرار گردن تجهیزات بر روی آن ها می باشد. سپس باید فاضلاب خروجی، منبع آب ورودی و احیانا سیستم تصفیه آب به همراه تجهیزات دستگاه نصب شوند.

4-استخدام نیرو گام بعدی در جهت راه اندازی کارواش دروازه ای می باشد. با توجه به اتوماتیک بودن این دستگاه، تنها یک اپراتور برای نظارت بر عملکرد شستشو، عیب یابی و تنظیم برنامه شستشو کافیست

5-تبلیغات مناسب نقش مهمی در جذب مشتری و سود آوری کارواش دارند. ایجاد وب سایت، راه اندازی صفحه در شبکه های اجتماعی و ارائه تخفیف های ویژه برای مشتری های وفادار و یا در ابتدای شروع کار مجموعه، ازجمله این تبلیغات می باشد.