کارواش ها به دو دسته کارواش اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند. در هریک از این مراکز ، افزودن تجهیزات کارواش می تواند به سوددهی بیشتر و جلب رضایت مشتری منجر شود. مواد شوینده کارواش از جمله تجهیزاتی هستند که با افزایش کیفیت شستشو ، نتیجه مطلوب مشتری را رقم می زنند. مواد شوینده بدنه و بخش های دیگر خودرو در انواع مختلفی تولید می شوند. 

واکس براق کننده یکی از این مواد است که به منظور درخشندگی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این واکس بعد از پایان عملیات شستشو به سطح خودرو پاشیده می شود و در سریع تر خشک شدن بدنه نیز موثر است.  سوپر واکس ها ، علاوه بر مزیت های ذکر شده برای واکس ها ، سبب ایجاد لایه های محافظ بر روی خودرو شده تا آلودگی ها کم تر جذب بدنه شوند. واکس خودرو در افزایش سرعت خشک شدن بدنه خودرو نیز موثر است.

خودرو ها در مناطقی که دارای حشرات و پشه ها هستند، دچار آلودگی عمیق می شوند. برای حذف پشه و دیگر حشرات از روی سطح ماشین، اسپری مخصوص این کار در دسترس است. با پاشش این اسپری بر روی بدنه خودرو ، این آلودگی ها در کم ترین زمان و بدون زحمت چندانی از بین می روند. جهت از بین بردن موثر آلودگی های رینگ خودرو نیز ، می توان ار اسپری های مخصوص شستشوی رینگ خودرو استفاده نمود.