اسکرابر یا کفشوی صنعتی در حوزه تجهیزات نظافتی به دستگاهی اطلاق می شود که بوسیله یک سیستم مکانیزه سطوح کف را شستشو و خشک می نماید. اسکرابر ها به دلیل برخورداری از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد در بسیاری از مراکز تجاری، صنعتی و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد سریع و روان این دستگاه ها در کنار عدم دخالت کاربر در نظافت بصورت مستقیم موجب شده تا فرآیند شستشوی سطوح در مدت زمان کم و با کیفیت بالا انجام گیرد. مخزن آب تمیز و کثیف اسکرابر از یکدیگر جدا بوده و بنابراین آب آلوده در محیط انتشار پیدا نمی کند. قابلیت دیگر کفشوی ، برخورداری از سیستم مکش آب برای خشک کردن سطح می باشد. این سیستم دارای یک موتور مکش برای مکش آب به داخل مخزن آب کثیف و یک تی مکنده برای جمع آوری آب از اطراف است. علیرغم ساده بودن کار با اسکرابر، آموزش اولیه کاربر و آگاهی از یک سری اصول ایمنی برای افزایش بازدهی کفشوی و حفظ ایمنی ضرورت دارد.

راه اندازی ایمن اسکرابر

راه اندازی اسکرابر بایستی بطور ایمن و با توجه به نکات مهم ذکر شده توسط سازنده شرکت صورت گیرد. نصب صحیح اجزای مختلف دستگاه کف شور از جمله تی و برس گام مهمی در جهت عملکرد صحیح دستگاه است. تی اسکرابر که در پشت دستگاه قرار دارد، بایستی در تماس صحیح با سطح زمین قرار گیرد. عدم تنظیم مناسب تی می تواند در فرآیند جمع آوری آب آلوده اختلال ایجاد کند. شلنگ ها و اتصالات دیگر نیز بایستی به طور محکم و مناسب در جای خود قرار گیرند تا عملیات مکش و جمع آوری آب و عملکرد دستگاه به درستی انجام شود.

تعمیر و نگهداری منظم کفشوی

راه اندازی و استفاده صحیح از دستگاه طبق دفترچه راهنما به تنهایی برای حفظ دستگاه کافی نبوده و کاربر کف شور باید امور بازبینی و تعمیر منظم را مد نظر قرار دهد. بعضی از این امور مانند بررسی وضعیت تی و برس، توسط کاربر قابل انجام هستند و بعضی دیگر مانند تعمیر و تعویض موتور ها بایستی به متخصص فنی سپرده شوند.