اهمیت شستشوی منظم خودرو و مراقبت از آن سبب شده تا افراد به روش های با کیفیت و ابزار های مناسب روی بیاورند. در این بین مراکز کارواش با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت، سریع ترین راه برای شستشوی خودرو به حساب می آید. کارواش ها با استفاده از تجهیزات فشار قوی در مدت زمان کم و با کیفیت مناسب نتیجه مطلوبی را موجب می شوند. بنابراین کسب و کار کارواش توانسته است به یک کسب و کار با بازدهی مناسب تبدیل شود. برای راه اندازی کارواش فاکتور های متعددی مد نظر است که باید به آن ها توجه گردد.

گام های راه اندازی کارواش

ابتدا باید نوع کارواش مد نظر انتخاب شود. کارواش ها بصورت دستی یا اتوماتیک موجود هستند که انتخاب بین آن ها اولین گام در جهت راه اندازی این مراکز به حساب می آید. کارواش دستی معمولا هزینه اولیه کم تری داشته اما از نظر سرعت و امکانات شستشو در سطح مطلوب نیست. در نقطه مقابل کارواش اتوماتیک به هزینه اولیه به مراتب بالاتری نیاز دارد اما در دراز مدت می تواند منجر به بازگشت سرمایه و سود دهی شود. جستجوی محل راه اندازی کارواش، گام مهم دیگری در این زمینه می باشد. محل کارواش باید با توجه به دسترسی مناسب، سهولت در توقف و محل قرارگیری دیگر رقبای موجود انتخاب شود. هزینه ارائه خدمات و نوع تجهیزات اضافی و خدمات جانبی نیز می بایست با در نظر گرفتن اطلاعات دیگر مراکز موجود تعیین گردد. تامین منبع مالی گام بعدی در جهت استارت یک کارواش دستی یا اتوماتیک می باشد. هزینه اولیه کارواش شامل هزینه تجهیزات، حجم فعالیت مد نظر، بکارگیری تجهیزات جانبی مخصوص می شود. خریداری و نصب تجهیزات، استخدام نیرو و تبلیغات گام های دیگر راه اندازی این کسب و کار هستند. تبلیغات مجموعه به تازگی راه اندازی شده شامل تبلیغات در شبکه های مجازی، ارائه تخفیف و سرویس های ویژه و تبلیغات بروشوری می شود.