مراکز کارواش، ارائه دهنده سریع و بی زحمت خدمات شستشو و نظافت خودرو برای شهروندان هستند. با پیشرفت تکنولوژی، مراکز شستشوی خودرو دارای تجهیزات پیشرفته تری شده اند که کارواش اتوماتیک یکی از جدید ترین آن ها می باشد. کارواش اتوماتیک دارای سیستم مکانیزه شستشو و تجهیزات کارواش دارای سطح ایمنی بالاست و  از برس های شستشو، دمنده های خشک کن و نازل های پاشش آب و مواد شوینده بهره می برد. تجهیزات کارواش متعددی در این دستگاه ها استفاده می شود :

برس

در ماشین شوی اتوماتیک، جدا کردن آلودگی ها از سطح خودرو بوسیله برس های شستشو انجام می گیرد. این برس ها بصورت افقی و عمودی هستند و بصورت صاف یا زاویه دار بر روی بدنه خودرو حرکت داده می شوند. کنترل هوشمند این برس ها و سنسور های تشخیص فاصله موجب شده تا آسیبی به این وسایل نقلیه وارد نگردد.

سیستم خشک کن و واکس

یکی از تجهیزات مهمی که در اغلب کارواش های برس دار تعبیه می شود، سیستم خشک کن می باشد. این سیستم ها با استفاده از یک دمنده، بدنه ماشین را به سرعت خشک می کنند. در نتیجه سطح خودرو کاملا خشک شده و لکی بر روی آن ایجاد نمی گردد. استفاده از واکس خشک کن نیز موجب براق شدن خودرو و کاهش جذب آلودگی ها توسط بدنه می شود.

سیستم تصفیه و بازیابی آب

یکی از لوازم کارواش پر فایده برای مراکز شستشوی خودرو، سیستم تصفیه و بازیابی آب است. سیستم بازیابی، آب مصرف شده را دوباره به چرخه مصرف بر می گرداند تا در مصرف آب صرفه جویی شده و از محیط زیست محافظت گردد. آب مصرف شده در سیستم تصفیه آب قرار می گیرد تا مجددا قابل استفاده باشد. در مراکز کارواش، سیستم های تصفیه و بازیابی آب امکان شستشوی با کیفیت با آب خالص را نیز فراهم می آورند.